Applösning Roth Touchline® SL

Hjälp med App-utmaningar

Roth Touchline® SL app

Systemet kan styras via Roth Touchline® SL-appen om systemet utökas med Roth Touchline® SL WiFi-modulen. Med Roth Touchline® SL-appen kan flera system/installationer placerade på flera platser, t.ex. hus, sommarhus eller lägenhet utomlands, styras.

Roth Touchline® SL-app

  • Total kontroll över golvvärme, golvkylning och radiatorsystem i alla anslutna rum och hem
  • Övervakning av pumpstatus
  • Enkel växling mellan driftlägen
  • Enkel tidsprogrammering
  • Styrning och övervakning av sensorer och fönsterbrytare
  • Statistikvisning med möjlighet att övervaka t.ex. temperaturfluktuationer och driftstörningar
     

Om du inte får Roth Touchline® SL-appen att fungera, följ instruktionerna nedan:
Vi måste först kontrollera att systemkraven för routern är uppfyllda, kontakta vid behov din internetleverantör för hjälp.

2,4 GHz b/g/n på 20 MHz-bandet (upp till 150 Mbit)
Max. WPA2-säkerhet
Portar TCP port 2000, TCP port 2001, TCP port 80 måste vara öppna

Alla uppdateringar på mobiltelefonen och på appen måste göras, detta är helt avgörande

Du kan enkelt själv kontrollera om port 2000 är öppen. Använd en dator på det nätverk som Roth-styrenheten ska vara på.

Kopiera länken nedan och klistra in den i sökfältet i webbläsaren. Det måste vara en dator, inte en mobiltelefon, surfplatta eller liknande.

http://20.31.21.216:2000

Om du får ett meddelande med texten "status ok" är port 2000 öppen.

Om du inte får den 5-siffriga koden på displayen, kontrollera ditt eget internet:

  • På din telefon/surfplatta måste du dela ditt internet. På t.ex. iPhone, gå till inställningar och öppna "internetdelning".
  • På huvudstyrenheten, gå till menyn "moduler" och välj "internetmodul".
  • Välj det delade nätverket och logga in.
  • Välj registrera och tryck på menyknappen.

Om du får en kod nu uppfylls inte systemkraven på din husinstallation.
Kontakta din internetleverantör och kontrollera säkerhetsnivån på routern.

Ingen anslutning till appen som fungerade

  1. På din telefon/surfplatta behöver du dela ditt internet. På t.ex. iPhone, gå till inställningar och öppna "internetdelning".
  2. På huvudstyrenheten, gå till menyn "moduler" och välj "internetmodul".
  3. Välj det delade nätverket och logga in.
  4. Om appen fungerar med ett delat nätverk måste systemkraven kontrolleras. 
    Om detta är okej, kolla vår webbplats för eventuella serverfelmeddelanden.
    Alternativt kan du fråga på service@roth-sverige.se

     

Saknar du vår användarmanual för appen?